Friday, October 26, 2018

Saknad

Idag hade vi hembesök från Bvc, det var bland annat dags för vägning igen.  När du föddes vägde du 3375 gram, nu vägde du 3310 gram - vilket är jättebra eftersom alla bebisar först går ner i vikt direkt efter födsel för att inom två veckor hämtat upp. Du äter ju mest hela tiden så vi är inte förvånade :)

Idag hade pappa spelning i Kumla.  Även om jag bara skulle vara borta några timmar så rörde det upp mycket känslor i både mamma och mig.  Jag började sakna er innan jag ens hade åkt.  Visste att ni skulle skulle ha det jättebra själva men att åka ifrån er skapade ändå en klump i magen.  När jag kom hem så hade vi en fin stund du och jag, du låg i mitt knä och vi utforskade varandras blickar under en lång stund. Man kan liksom se hur tankar och känslor rör sig inne i dig. Även om jag vet att det kommer dröja så känns det faktiskt ibland som att du närsomhelst skulle öppna munnen och prata :)

"Amning deluxe" fortsätter, även om du nu börjat sova lite längre mellan passen nu.

Vi börjar så smått hitta in i strukturerna hemma.  Vi hittar även mer och mer in i dig, och vi faller härlig och handlöst för dig - vi älskar dig.












No comments:

Post a Comment

Konsert i Malmö

Din första längre resa var till Sthlm, en helg mars när mamma skulle gå på konsert med Florence and the Machine. Då ammade du fortfarande oc...